wtorek, 25 grudnia 2012

Poradnik?

Postanowiłem stworzyć poradnik do Dwarf Fortress tłumaczący największe podstawy graczom, którzy podobnie jak ja bardzo długo - chcieliby pograć, ale bali się zacząć. Fakt, gra na początku wydaje się ogromna, przytłaczająca, ale żeby rozpocząć grę i rozwinąć twierdzę w podstawowych kierunkach nie trzeba długiego treningu. Jest to raczej kwestia przyzwyczajenia się do klawiszologii i sposobu kontroli gry, a także do specyficznego sposobu myślenia. W końcu, w DF nie możemy wzorem innych gier strategicznych wybrać jednostki i kazać jej coś zrobić. Tutaj to odbywa się to tak jakby "na około", zaznaczamy że przydałoby się zrobić dwa stoły i wykopać tunel, a krasnoludy zaczną to robić w momencie w którym będą miały wolny czas(czyli skończą popijawę w ogrodzie z pomnikami czy odpoczynek).

Z drugiej strony, gra jest naprawdę ogromna, ja po kilku miesiącach gry, oczywiście nie bez przerwy, bo w DF gram jedynie od czasu do czasu, nie wyszedłem na razie poza największe podstawy zapewnienia bytu fortecy. O skomplikowanych dziełach krasnoludzkiej inżynierii czy budowaniu piramid nawet nie wspominam.

Wiem że na youtube jest kilka poradników w formie filmów, całkiem  interesujących, ale myślę że wygodniej jest korzystać z napisanej instrukcji.

Pierwsza część poradnika, opisująca generowanie świata i wybór miejsca na nową fortecę już niebawem.

2 komentarze:

  1. Mamy już kwiecień, a poradnika jak nie było tak nie ma dalej :( Pomysł porzucony, czy pracujesz nad nim dalej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z braku czasu porzuciłem pomysł, ale właśnie do niego powoli wracam. Pierwsza część już jest.

      Usuń