czwartek, 6 czerwca 2013

Poradnik Dwarf Fortress: część I, czyli generowanie świata.


Po naprawdę długiej przerwie rozpoczynam wcześniej wspominany już poradnik. Zaczniemy od wygenerowania naszego świata.

Uruchamiamy Dwarf Fortress i klikamy "Create new world". (reszta opcji na razie nie będzie nam w niczym potrzebna, szczególnie "Design new world with advanced parameters", bo to wyższa szkoła jazdy...)


Następnie naszym oczom ukaże się lista parametrów które możemy zmieniać korzystając z kursora.



World size - wielkość świata który zostanie wygenerowany przez program, im bardziej w lewo tym szybciej się będzie wszystko generowało, ale mniejszą będziemy mieli ilość miejsc do wyboru (im większy świat, tym większe szanse na najróżniejsze miejsca do osiedlenia, od dżungli po pustynie, zarówno piaskowe i lodowe). Polecam zostawić na medium.

History - długość historii generowanej przez DF, gra będzie tworzyła wszystkie wydarzenia polityczne i militarne jakie przez wybrany przez nas okres miały miejsce. Można ustawić na long, bo podczas tworzenia w każdym momencie możemy przerwać generowanie i zacząć grę. Uwaga: chodzą pogłoski, że im starszy świat, tym więcej krasnoludów migrantów przyjdzie z zaawansowanymi umiejętnościami, a mniej będzie prostaczków typu drwal czy kamieniarz. I im młodszy świat, tym więcej dzieci przybędzie. Ale nie jest to do końca potwierdzone.

Number of civilizations - liczba odrębnych cywilizacji które znajdą się w wygenerowanym świecie. Malo wazny parametr na początek, można zostawić na medium.

Maximum Number of Sites - ilość miast, wiosek i podobnych skupisk, Nie zwracamy na to uwagi.

Number of Beasts - ilości bestii (takich jak tytany czy też smoki, czyli najpotężniejszych przeciwników), które powstaną na początku gry. W czasie generowania mogą zginąć w walce z mieszkańcami świata. Im bardziej w prawo, tym większa szansa że potwór tego typu zaatakuje naszą twierdzę. Na początek, polecam przesunąć na very low.

Natural Savagery - zmienia ilość "dzikich" biomów, czyli terenów na których na krasnoludy czyhać będą agresywne zwierzęta, które mogą siać spustoszenie w naszych szeregach. Ustawienie: very low.

Mineral Occurrence - kluczowy czynnik, czyli ilość minerałów, czyli częstotliwość pojawiania się rud metali, a także kamieni szlachetnych. Im więcej tym lepiej i łatwiej. Ustawiamy na frequent albo everywhere.

Powinniśmy mieć wszystkie parametry ustawione mniej więcej tak:

Aby rozpocząć generowanie świata, wciskamy klawisz y.

Ekran generowania świata.



Z lewej strony widzimy co się już wygenerowalo i zostało stworzone. Z prawej mamy całkiem przejrzystą mapkę naszego świata. Po chwili z prawej pojawi się licznik czasu, wskazujący ile historii zostało wygenerowane, ile postaci powstało, ile zmarło, no i ilość wydarzeń. Pozwólmy się mielić historii aż do okolic 100 roku i wciskamy klawisz esc. Jak widać, mapa się trochę zmieniła, powstały drogi oraz miasta. Jeżeli to co wygenerowało nam DF pasuje, wciskamy klawisz u, jeżeli chcemy jeszcze trochę dłuższą historię, klawisz c. Strzałkami możemy rozglądać się po świecie, nad mapą zobaczymy nazwę kontynentu i miejsca nad którym znajduje się kursor (czyli ten migający żółty krzyżyk).


Mnie pasuje, więc klikam u. Przez chwilę program jeszcze pracuje nad światem i po chwili pojawia sie mapa znowu, tym razem dowiadujemy się jedynie że nasz świat został stworzony. Wciskamy klawisz enter i..czekamy znowu!


Czeeeekamy i pojawia się nam znowu ekran tytułowy, na którym tym razem wybieramy opcję Start playing, a następnie - Dwarf Fortress (tryb adventure, to tryb roguelike, czyli w skrócie, posiadamy jednego bohatera którym będziemy poruszać się po świecie i wykonywać zadania itp., oraz tryb Legends, w którym możemy przejrzeć wydarzenia które zostały wygenerowane, czyli poznać historię naszego świata).

I to już koniec pierwszej części, świat został wygenerowany, w następnej zabierzemy się za embark, czyli wybór miejsca na nową fortecę i ekwipunku dla naszych krasnoludów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz