Tak wygląda ekran który powinien sie nam pokazać po wykonaniu wszystkich kroków z pierwszej części poradnika (zdjęcia powiększają się po kliknięciu!).
Mamy trzy mapy, od lewej: lokalna, region i świat, każda w coraz większej skali. Wciskając strzałki, przesuwamy mapę środkową, czyli przeglądamy region. Z prawej strony mamy po kolei:
- nazwa krainy geograficznej (np. Pustynia Zielonych Kiszek albo Płonąca Sawanna)
- następnie rodzaj biomu (dłuższe wyjaśnienie, biom to jest obszar o podobnym klimacie, roślinach i zwierzętach np. las tropikalny, tajga, sawanna, pustynia czy lodowiec. Wybór biomu ma znaczenie, ponieważ na pustyni nie znajdziemy zbyt dużo drewna, a słonowodne bagna nie dostarczą nam słodkiej wody, potrzebnej do przemywania ran. Polecam wybrać na początek jakiś rodzaj lasu, czyli xxxx xxxx forest)
- temperature - czyli temperatura. Ważny czynnik, gdyż im goręcej tym większe szanse na to, że jeziorka i rzeki wyschną, im zimniej, tym dłużej będą skute lodem. Poziomy temperatury:
- Scorching - najgorętszy, małe jeziorka wyparują od razu, zwierzęta i krasnoludy mogą umrzeć z gorąca (rzadko)
- Hot - jeziorka mogą wyparować latem
- Warm - woda nie wyparuje ani nie zamarznie (ewentualnie zamarznie na kilka dni). Polecam wybrać miejsce z taką temperaturą.
- Temperate - woda zamarza na pewien czas w roku
- Cold - większość czasu wszystko jest zamarznięte, ale mogą zdarzyć się roztopy
- Freezing - wszystko jest zamarznięte, a może się zdarzyć, że krasnoludy i zwierzęta będą cierpieć na odmrożenia
- trees - czyli zalesienie, im więcej, tym lepiej na początek (woodland/heavily forested).
- other vegetation - czyli to, co będzie rosło oprócz drzew. Krzaczki i tak dalej. Przydatne, ale na początku gry raczej nie będziemy zwracać na ten element uwagi.
- Surroundings - w największym skrócie opisuje to, czego możemy spodziewać sie ze strony natury. Albo wokół nas będą latały papugi i biegały świnki, czy zaatakują nas chodzące po piasku nieumarłe ryby i świnioludzie. Żeby się zbytnio w to teraz nie zagłębiać:
- polecam: calm(wystarczy), wilderness, serene, mirthful, joyous wilds
- odradzam: sinister, haunted, terrifying
- stream/brook/river - czyli strumienie czy rzeki, przydatne źródło wody czy ryb albo początek fosy dookoła fortecy. Dobrze byłoby wybrać miejsce ze strumieniem.
- kolejne napisy dotyczą rzeczy, które znajdują się pod ziemię
- soil - ziemia, im głębiej, tym dłużej kopie się do kamienia, ale przydatna jest do uprawy
- clay - glina, też nadaje się do uprawiania grzybków chociażby plus ceramika!
- metals - rudy metali, im płycej tym lepiej
- AQUIFER - uwaga! warstwa wodonośna, jeżeli krasnoludy się do niej dokopią i przebiją się przez nią, zaleje powoli fortecę. W momencie odnalezienia jej włącza się alarm i krasnoludy przestają kopać, ale może to uprzykrzyć życie podczas projektowania wymarzonej fortecy. Radzę znaleźć miejsce bez tego parametru.
- F1, F2, F3 pozwala podświetlić biomy na mapie lokalnej (dzięki temu można wybrać miejsce gdzie pustynia łączy się z lasem i korzystać z dobrodziejstw obu).
- f - znajduje pasującą nam lokację po wybraniu odpowiednich parametrów z listy, trwa to dość długo...
- klawisz TAB - po wciśnięciu najpierw pokazuje nam sąsiadów (krasnoludy, ludzie, elfy, gobliny, wieża nekromanty, czerwona linia oznacza agresję w stosunku do naszych krasnoludów, napis WAR - wojnę), następne wciśnięcie - cywilizacje, kolejne - wysokość względną, kolejne - klify, czyli urwiska, im bardziej czerwono, tym większe, kolejny klik wróci nas do normalnego trybu podglądu.
- R - reclaim fortress, czyli zamieszkaj w opuszczonej fortecy! (o tym napiszę osobno kiedyś, teraz nas to nie interesuje)
- UMHK - zmieniają wielkość terenu na którym będziemy budować naszą fortecę (to ten podświetlony fragment w mapie lokalnej), im większy teren, tym bardziej obciąża komputer.
- umhk - pozwala na mapie lokalnej wybierać interesujący nas teren.
- e - embark!
Jak widać jesteśmy w lesie, ciepło, dużo drzew i krzaczków, spokojnie, na dodatek mamy strumień o wdzięcznej nazwie Dzwonosłońca. Mamy glinę i głęboką ziemię, co pozwoli na uprawę roślin. Metale są i płytko i głęboko, więc superowo.
Wciskamy więc klawisz e i przechodzimy do następnego okna.
Jako że korzystamy z lazynewbpacka, to w ekranie oprócz opcji "Prepare for the journey carefully" (który pozwala nam dokładnie powybierać przedmioty i umiejętności jakie dwarfy zabiorą ze sobą, dla troszkę bardziej zaawansowanych graczy), także kilka wariantów z przygotowanymi już ustawieniami. Na początek polecam wybrać jeden z nich, proponuje MAYDAY-CUSTOM, wybieram go strzałkami i zatwierdzamy enterem. W nastepnym oknie wciskamy e, czekamy chwilę, pokazuje się na ekran z opisem naszej wędrówki, wciskamy enter i zaczynamy grę!
W następnym odcinku rozpoczniemy grę!
Na pytania/krytykę/propozycję czekam w komentarzach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz