czwartek, 8 sierpnia 2013

Poradnik Dwarf Fortress: część VII, czyli tworzymy przedmioty w warsztatach.

W kolejnej części poradnika nauczymy się jak obsługiwać workshopy, jak tworzy się przedmioty i mebluje naszą fortecę. Ponieważ farmer już działa, górnicy wykopali kilka pierwszych i najważniejszych pomieszczeń, a drwal ściął drzewa, nie ma nic ważniejszego niż zapewnić krasnalom byt i dostatek.

Zaczniemy od stworzenia kilku łóżek, zajmie się tym carpenter. Wciskamy q, najeżdżamy na interesujący nas warsztat, pojawia się taki widok.



Wybieramy a, czyli nowe zadanie, następnie wciskamy b, czyli skonstruuj łóżko. Na liście przedmiotów możemy poruszać się także klawiszami + i -, zatwierdzając enterem. Zlećmy stworzenie 7 łóżek. Literka A widoczna na liście obok zadania oznacza że jest ono aktywne, czyli jeden z krasnali właśnie się nim zajmuje.





To samo uczyńmy u masona, tylko tutaj wciśniemy d, żeby stworzył siedem drzwi. Chwilę czekamy i zauważymy że oba krasnale taszczą odpowiednie materiały do warsztatów. Po pewnym czasie skończą swoje zadania, a my zaczniemy ustawiać je w pokojach. Przenosimy się do widoku naszych wykopanych pomieszczeń dla krasnoludów.

Wciskamy b, a następnie b (łóżko) bądź d (drzwi). Zielonym znacznikiem wybieramy miejsce, a następnie klikamy enter.


  Kolejne menu pozwala nam wybrać które z wykonanych przedmiotów umieścimy (ważne jeżeli wiemy że krasnolud nienawidzi np. wierzby, a uwielbia dębowe przedmioty). Wciśnięcie x pokaże nam także jakość przedmiotu (kiedy chcemy kogoś obłaskawić świetnej jakości szafkę czy arcydziełem w postaci drzwi).




Zatwierdzamy enterem i ktoś, już niekoniecznie wykonawca przedmiotu, przyniesie go i zamontuje na miejscu. Czarne "sylwetki" oznaczają że dane miejsce zostało oznaczone jako punkt budowy danego mebla/urządzenia.


A tak wygląda pierwsze łóżko i drzwi. Krasnoludy same zajmą sobie je, chociaż najlepiej będzie kiedy przyporządkujemy każdemu własny pokój (ale o tym kiedy indziej).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz